He's watching me!

He's watching me!

Friday 11 September 2015

Rindu

Assalamualaikum warahmatullah wabarakatuh..

Sejak malam sebelum 9hb September, saya tak dapat nak telefon Ibu dan Papa.. Kadang - kadang, saya sendiri yang tak telefon, sebab terlalu takut dan tak nak lagi menangis.. Malam ni, Ibu remove saya dari group family.. Kerana terlalu mementingkan perasaan sendiri, saya dilayan dan dibuang sebegini.. Saya akur.. Namun, ini terlalu berat.. Saya tak mampu..

9hb September, tandanya 518 hari saya sayang awak.. Tak kurang, makin bertambah.. Namun, kali ini.. Ia mungkin tidak berbalas.. Macam awak cakap, awak dah tak tahu nak rasa apa.. Perasaan itu, mungkin sudah lesap dek perbuatan saya yang degil, dan cacian keluarga saya yang perit terhadap awak.. Saya akur.. Namun, saya sudah terlalu letih untuk bertahan.. Saya tidak ada sesiapa untuk saya luahkan kepenatan dan kesedihan yang terpendam..

Hari Rabu, saya ada ajak Faizul, Sufi dan Tebey main boling.. Saya cuba untuk tenangkan perasaan saya dengan bermain boling.. Tak banyak, cuma 3 game.. Pada awalnya, saya nak main sorang - sorang.. Tapi saya takut terlayan fikiran yang kusut ini.. Nak ajak diorang, tak ada duit.. Jadi, nak tak nak, saya belanjakan duit saya untuk 3 game, walaupun saya tahu ini akan menyusahkan saya satu hari nanti.. Habis main, fikiran dan perasaan yang saya anggap sudah hilang, datang kembali.. Mengadu sakit pada diri sendiri, seorang diri di dalam bilik.. Saya redha dengan ujian ini.. Namun, saya tak dapat menahan lagi keperitan ujian ini.. Sakit, awak..

Malamnya, Al ajak kami main badminton.. Saya ikut, sebab sekurang - kurangnya dapat membuatkan saya lupa sementara tentang masalah.. Baru ingin nak bergembira bersama kawan lelaki, Tebey pula ajak 'girlfriend'nya, Manis.. Memang saya tengok sweet sangat diorang berdua.. Membuatkan saya lagi rindukan awak, dan sedih dengan pemergian awak.. Saya faham, awak terpaksa.. Tapi.. Hmm.. ....

Hari ni, saya menangis lagi, sebab teringatkan cerita awak tentang pensyarah Cina dalam kuliah awak.. Saya tak ingat sangat cerita - cerita awak.. Tapi, bila ada pensyarah Cina datang masuk kelas saya, saya memang teringat cerita - cerita awak kat UniMAP.. Sebak, awak.. Saya nak dengar lagi.. Hmm.. ='(

Saya ada buka moment WeChat.. Saya nampak moment Lili, post gambar awak dengan dia.. Saya rindu.. Seakan - akan sudah terlalu lama saya tak nampak awak.. Saya sebak.. Pastu, saya nampak awak hacked WeChat Lili.. Saya baca, tapi saya hanya mampu sekadar 'like' sahaja.. Ada juga Lili komen dekat moment Kak Bella, pasal asap vape dan sebagainya.. Apa yang Lili komen, adalah dari kata - kata awak.. Hmm.. Saya tak fikirkan apa - apa, dan saya tak nak buat persepsi yang membabi buta.. Tapi, nasihat saya, aya harap awak masih teruskan perubahan diri awak ke arah yang lebih baik dan solehah, dan tak kembali ke zaman gelap awak semula.. Jaga iman, jaga hati.. Banyakkan istighfar, memutihkan hati.. Saat saya baca moment dan komen tu, saya jadi makin sebak, menahan rindu di dada.. Tapi apakan daya.. Ini semua salah saya.. Kalau tak kerana tindakan bodoh saya.. Hmmm.. Saya mintak maaf.. ='(

Sekali lagi, saya buka Insta untuk cuba follow awak.. Tapi masih tak boleh.. Saya tengok Insta kawan - kawan awak.. Saya nampak awak.. Ada sesetengah gambar yang ada awak kat dalam.. Awak tersenyum.. Baguslah, Alhamdulillah.. Saya pernah bagitahu awak.. Saya nak awak selalu senyum dari dalam, walaupun bukan kerana saya.. Hari ini, dan mungkin sebelum - sebelum ini, awak dah pun tersenyum saat awak bersama sahabat - sahabat awak.. =') .. Namun.. Saya juga inginkan kebahagiaan dan ketenangan.. Saya pernah dapat sebelum ini, apabila saya bersama awak.. Saya rindu.. Saya tahu, ianya salah.. Tapi.. Saya rindu.. Rindu awak.. ='(

Maafkan saya, sebab guna Gmail awak untuk buka blog kepunyaan awak ni.. Saya harap, awak jangan tutup blog ni.. Saya masih perlukannya.. Walaupun saya tak tahu sama ada awak baca dan balas atau tak, tapi sekurang - kurangnya saya boleh bayangkan yang awak masih mendengar dan membaca.. Maafkan saya.. ='(

1774511n.41<21.177317414414179117721..
17744#1<417.45..

Yang terbuang,
.451241.

2 comments:

  1. Do you need a Loan?
    Are you looking for Finance?
    Are you looking for a Loan to enlarge your business?
    I think you have come to the right place.
    We offer Loans atlow interest rate.
    Interested people should please contact us on
    For immediate response to your application, Kindly
    reply to this emails below only.
    Whats app +919205646839
    helpfiance@gmail.com

    Please, do provide us with the Following information if interested.

    1) Full Name:………
    2) Gender:………
    3) Loan Amount Needed:………
    4) Loan Duration:………
    5) Country:………
    6) Home Address:………
    7) Mobile Number:………
    8)Monthly Income:…………………
    9)Occupation:………………………
    )Which site did you here about us…………………

    Thanks and Best Regards.
    helpfiance@gmail.com
    Whats app +919205646839

    ReplyDelete


  2. Hello, Do you need a loan from The most trusted and reliable company
    in the world? if yes then contact us now for we offer loan to all
    categories of seekers be it companies or for staff usage. We offer
    loan at 3% interest rate, Contact us via Whats app +919205646839
    mohanmendcompany01@gmail.com

    LOAN SEEKERS APPLICATION FORM
    ******************************
    1) Full Name:
    2) Gender:
    3) Loan Amount Needed:
    4) Loan Duration:
    5) Country:
    6) Home Address:
    7) Mobile Number:
    8) Fax Number:
    9) Occupation:
    10) Monthly Income:
    11) Salary Date:
    12) Purpose of loan:
    13) Where did you get our loan advertisement:

    ReplyDelete