He's watching me!

He's watching me!

Monday 24 August 2015

Dendam

Assalamualaikum warahmatullah wabarakaatuh.

Terlebih dahulu, saya nak mintak maaf sebab skali lagi guna blog dan email awak sebagai tempat meluahkan perasaan saya.. Saya mintak maaf.. =(

Saya jugak nak mintak maaf bagi pihak Ibu saya dan adik2 saya yg sangat kurang ajar dan biadab dengan awak.. Jujur saya cakap, sejak saya dapat tahu semua hal ni, saya jadi agak berdendam dengan adik2 dan Ibu saya sendiri..

Saya dah tahu dah pasal Ibu saya mengata kat awak, maki hamun awak.. Saya dah dengar sendiri dah call record tu.. Saya dah baca dah komen Izzy terhadap awak kat Instagram.. Aimi dah terus terang kat saya tentang segalanya..

Macam yang Aimi pesan sebelum ni, dan macam yang awak cakap, just follow kehendak Ibu saya.. Ya, saya akan balas dendam, dengan buktikan kejayaan yang saya akan bawa pada Ibu papa saya.. Tapi, sampai satu hari nanti, andai Ibu tanya apa yang saya inginkan selama ini, dengan berani saya akan jawab, "Nur Fateen binti Supian!"..

Saya akan cuba sedaya upaya saya untuk berjaya, namun semua ini bukan untuk saya.. Bukan kehendak saya.. Saya tak pandang kpd kejayaan, kekayaan dan kehormatan, macam Ibu papa saya.. Saya hanya pandang kpd kebahagiaan, ketenangan, dan kebebasan yang hakiki dan diredhai-Nya..

Nur,

Saya tak marah awak.. Saya tak salahkan awak tinggalkan saya.. Saya tak berkata kasar pun dalam post saya sebelum ni.. Saya tak tuduh ape2 pun.. Saya dah cakap.. Saya tak expect awak untuk buat ape2, sayang.. Saya cuma nak awak tahu situasi saya sekarang.. Saya tahu yang awak TERPAKSA buat keputusan sebegitu.. Saya mintak maaf, sebab buat awak salah faham, buat awak marah, buat awak terluka..

Awak adalah ciptaan Allah SWT yang paling indah dan bermakna dalam hidup saya.. Sebelum ni, saya selalu percaya yang saya tak layak untuk rasa bahagia dalam hidup saya.. Tiap kali saya nak happy sikit, ade je masalah datang.. Kena marah, kena herdik, masalah kawan2.. Macam2, awak.. Kehadiran awak, cukup buat saya bahagia dan tenang.. Walau ape jua keadaan sekalipun, saya rasa semua dapat diatasi dengan adanya awak dalam hati saya.. Jujur saya cakap, saya kurang tenang bila berada di rumah, bila duduk dengan family.. Sebagai anak sulung, memang banyak tanggungjawab, awak.. Saya bukan merungut, tapi kenapa saya kena pikul jugak tanggungjawab adik2 yang lain? Kesalahan diorang, saya yang tanggung.. Adil ke, awak? Ibu saya ada cakap, yang saya kena tunjuk contoh yang baik depan adik2, kan? Well, I did.. Tapi sape je yang ikut? Dalam 5 beradik, saya sorang yang paling sanjung Ibu.. Ibu panggil saya, saya akan lari ke arah Ibu.. Kena marah, saya diam, walaupun saya tak salah.. Tapi yang lain?? Jadi, apa gunanya? Ibu selalu malukan saya depan adik2, tunjukkan dan tonjolkan lagi keBODOHan saya depan adik.. Jadi, apa gunanya saya, awk? ='(

Hadirnya awak dalam hidup saya, menaikkan semangat saya untuk terus bertahan.. Awak tunaikan sebahagian besar permintaan saya dengan baik.. Awak berikan kata2 semangat dan beri nasihat yang membangun.. Saya perlukan awak, untuk harungi semua ini.. Hmmm.. Saya tak mintak untuk awak unblock.. Saya rasa, itu lebih baik, untuk keselamatan Ibu ayah awak.. Tapi, cukup sekadar.. Jangan bencikan saya, awak.. Jangan tinggalkan saya, Nur..

Saya mintak maaf, sebab bawa pergi semangat awak untuk jadi kuat..
Saya mintak maaf, sebab rampas senyuman awak..
Saya mintak maaf, sebab ragut tawa ria awak..

Tawa ria, semangat dan senyuman awak.. Saya ambil semua tu, sebab saya tak pernah ada dan rasai semua tu, awak.. Maafkan saya.. ='(



Mianhae, sarang.. Mianhae..



.451241.54414179.172112.5314177417414.


No comments:

Post a Comment