He's watching me!

He's watching me!

Monday 24 August 2015

Tangisan

Assalamualaikum...

Awak ni, memang suka buat kte menangis kan, orang tua...? :')
Alhamdulillah, ye.. kte menangis lagi...
Tapi jujur, kte tak tahu sama ada ini tangisan kegembiraan atau kesedihan...
Yang pasti, setiap yang awak update dalam blog ni umpama pengubat rindu kte terhadap awak...

Betul yang Ash pernah cakap...
Kte ni pelik kan?
Kejap cakap rindu, kejap cakap benci...
Tapi kte yakin, awak dah mula faham maksud "benci" kte kan?

Kte bukan macam orang lain yang meletakkan kebencian itu sebagai benda yang hakiki...
Tapi hanya untuk mengekpresikan kemarahan dan kekecewaan kte...

Awak,
Esok malam kte akan balik Perlis naik bas dengan Acap...
Dia dah belikan tiket bas...
Nanti ktorg sama-sama naik kat Kajang...
Jangan risau, dah pesan dea amek seat single 2...
Maybe duduk depan belakang macam tu...

Tanpa awak, kte hilang tempat untuk bercerita, membebel, cakap tanpa henti...
Siapa je yang tahan dengar kte membebel tak berhenti??


Ingat lagi tak aising ni???

"Cinta saya akan habis bila bunga aising ni cair.."
Masa tu, hari praktikum kte buat barbeku... tengah sibuk-sibuk marinate ayam lah apa-apa... tapi kte lari jap jumpa awak kat kerusi batu kat depan library... Awak masa tu baru balik daripada outing... Masa tu ada Puteri, Irfan dengan Pejal... eh jap, tak pasti pejal ada tak... tak ingat... huhu... rasanya ada... yang pasti Irfan ada belikan Puteri kek secret recipe kalau tak silap... Puteri sweet-sweet Irfan buat bodoh je... aduiyai.. Awak lak, bagi kte bunga ros biru plastik... 5kuntum... sebab itu nombor kegemaran kte... lepas tu dengan aising ni... perkara pertama yang terlintas dalam kepala otak kte masa tu cuma satu je....
"Buang tebiat apa mamat ni???" 
Lepas tu awak cakap, masa kte pegang bunga plastik tu...
"Cinta saya akan layu bila bunga-bunga itu layu..." 
Hehurm... Apa yang awak fikirkan ekk masa tu???

Kenangan demi kenangan makin segar dalam ingatan kte, awak....
Takut... kte tak nak lupa kenangan tu...


Doaku untukmu sayang

Kau mau apa, pasti kan ku beri
Kau minta apa, akan ku turuti
Walau harus aku terlelap dan letih
Ini demi kamu sayang

Aku tak akan berhenti
Menemani dan menyayangimu
Hingga matahari tak terbit lagi
Bahkan bila aku mati
Ku kan berdoa pada Ilahi
Tuk satukan kami di surga nanti

Tahukah kamu apa yang ku pinta
Di setiap doa sepanjang hariku
Tuhan tolong aku, tolong jaga dia
Tuhan aku sayang dia

Aku tak akan berhenti
Menemani dan menyayangimu
Hingga matahari tak terbit lagi
Bahkan bila aku mati
Ku kan berdoa pada Ilahi
Tuk satukan kami di surga nanti

(Tuhan tolong aku, juga jaga dia
Tuhan ku pun sayang dia)

Aku tak akan berhenti
Menemani dan menyayangimu
Hingga matahari tak terbit lagi
Bahkan bila aku mati
Ku kan berdoa pada Ilahi
Tuk satukan kami di surga nanti

......................

Betul cakap Aimi...
Boleh tak, erm,,, sudi tak.... errr....
Awak jadikan blog ini sebagai satu-satunya medium untuk kte berhubung??

1 177155 41021, org tua....

Xoxo,
172112

No comments:

Post a Comment