He's watching me!

He's watching me!

Wednesday 26 August 2015

Replay

Assalamualaikum warahmatullah wabarakatuh..

Saya tak tahu kenapa.. Tapi hari ni, untuk ke berapa kali entah, saya menangis sambil bercakap dalam helmet.. Saya pun tak tahu apa yang saya cakapkan.. Tak tahu apa yang saya fikirkan.. Hmm..

Hari ni, saya bangun agak awal.. Sebab terkejut dengan satu mimpi ngeri.. Saya dibunuh.. Siapa yang bunuh, Saya tak kenal.. saya tak ingat sangat mimpi tu.. Tapi, apa yang saya ingat, saya dikelar di leher.. Mungkin sebab saya tengok cerita "I Know What You Did Last Summer" kot.. Jadi terbawa-bawa ke mimpi.. Huhu..

Pasal abang Amir awak tu, saya ucapkan takziah.. Tak lupa jugak untuk Busu.. Saya harap mereka dipanjangkan umur.. Aamiin.. Eloklah awak ada keluarga sebegitu.. Sekarang, keluarga belah Ibu saya, macam agak berpecah.. Pok Is, saya tak tahu kenapa.. Dah lama tak contact, tak datang rumah.. Ibu accident pun, tak datang tengok.. Mungkin sebab merajuk kot.. Sebab Pok Is nak bawak kereta Navara, Ibu punya.. Nak balik kampung Cik Eina - Johor.. Ibu tak bagi.. Papa pun tak bagi.. Yelaa.. Kepunyaan orang, buat macam harta sendiri..

Adik Ibu yang kedua, Angah, dah memang tak contact langsung dah.. Dia fitnah Ibu.. Dia hasut Tokma saya, supaya benci Ibu.. Ibu cerita kat saya dengan adik - adik.. Dah lama dah cerita ni.. Masa saya kat UMP, yang debat tu.. Ibu cerita kat Whatsapp.. Angah kutuk2 Ibu, maki hamun bagai.. Saya jadi berang, saya chat kat Angah.. Tak pernah saya kurang ajar dengan orang tua, sampai laa kes ni.. Izzy marah jugak.. Tapi dia marah lembut.. Entah laa.. Sejak hari tu, memang kami tak contact dah..

Tokma lak, pada awalnya, percayakan fitnah Angah tu.. Angah cakap, Ibu ni dah lupa diri, tak ingat dah Tokma.. Anak sulung, tapi langsung tak ingat.. Macam tu laa lebih kurang.. Padahal, ibu bukan sengaja.. Ibu mesej Tokma, tapi tak selalu, sebab Ibu sibuk kerja.. Masa hari Raya, Tokma tengok sendiri.. Memang sibuk.. Mana taknya, Raya pertama cuti, carwash dengan Awana cuti.. Naik raya kedua, Awana dah buka.. Orang berpusu nak main golf.. Yelaa, dah sebulan 'simpan tenaga'.. Raya ketiga, carwash dah buka.. Orang dah start balik ke tempat asal, so memang baaaaanyak kereta datang.. 200++ buah sehari.. Pekerja tak berapa ramai masa tu.. Bila Tokma tengok sendiri, baru Tokma faham.. Tokma ada mintak maaf kat Ibu..

Adik ketiga Ibu, Cik Da.. Well, kitorang selalu cakap Cik Da dah 'mati'.. Sebab dia macam tak wujud.. Dalam group family Ibu pun, dia tak balas pape chat.. Tapi raya baru2 ni, ada lak.. Datang rumah Tok Cik, adik beradik Tokma.. Tok saudara saya laa.. Entah laa..

Ciksu lak, dia okay je.. Selalu contact Ibu.. Tak macam orang lain, hanya datang bila nak mintak tolong.. Mintak duit laa, senang cakap..

Tapi, keluarga saya, tak macam awak.. Keluarga awak besar.. Awak ada ramai sepupu, anak saudara.. Baik yang lebih tua, atau muda dari awak.. Tak kisah laa belah ibu atau ayah awak.. Tapi saya lak, hmm.. Belah Ibu, sayalah cucu Tokma yang paling tua.. Yang lain, semua sekurang - kurangnya lagi muda dari Farhan.. Saya tak kenal adik beradik Tokma, kecuali Tok Cik.. Itupun, anak dia 2 orang.. Kira saudara saya laa dua orang tu.. Tapi tak berapa rapat.. Belah Papa lak, tak payah cerita laa.. Bilangan adik - beradik Papa pun, saya ragu - ragu lagi.. 13 tak silap.. Entah laa.. Yang pasti, sulungnya dah meninggal, lama dah.. Yang paling tua, Ayah Ngah.. Saya tak tahu ada berapa ramai anak dia, tapi memang ramai.. Yang paling bongsu, Ishak.. Tua setahun saya.. Tak, memang tak rapat.. Tegur biasa - biasa je.. Pastu, anak Mokde.. Ada.... Berapa entah anak dia.. 9 kot.. Yang paling bongsu, Syafiq.. Sebaya dengan kita.. Pernah satu tadika dan sekolah rendah.. Tapi, sepanjang masa tu sampai ke hari ni, boleh kira jari, berapa patah perkataan yang saya pernah cakap dengan dia.. Yang lain, saya tak tahu.. Ada Maksu.. Paling sulung anaknya, Azim.. Tua setahun dari saya, sama macam Ishak.. Kurang bertegur, sama macam Ishak jugak.. Ada satu lagi, Makcik.. Tinggal kat KL.. KL belah mana, jangan tanya.. Saya tak tahu.. Paling sulung, tua 2 tahun dari kita.. Kak Suhaila, atau Kak Ila.. Yang kedua, sebaya dengan kita, Faiz.. Kak Ila dan Faiz, dua2 belajar kat Melaka.. Camne tahu? Makcik bagitahu, raya baru2 ni.. Other than that, I know nobody.. Banyak gila sepupu, anak sepupu dan sebagainya..

Kadang2, disebabkan keluarga saya laa, yang menyebabkan keluarga saya dan keluarga lain tak kenal antara satu sama lain.. In shaa Allah, saya tak nak buat camtu satu hari nanti.. Easy to say than done, right? In shaa Allah, saya boleh buat..

Hari ni, saya ada buat pra - ujian lesen motor.. Ada salah sikit2, tapi okela.. Hari Khamis ni dah kena test JPJ.. In shaa Allah lepas.. Aamiin.. 

Awak ada kat Perlis ke ni? Duduk denga siapa? Lama ke? Hati2.. Jaga diri, jaga kelakuan, jaga mata, jaga hati.. Harap2 awak okay..

Sejak 2 -3 hari ni, saya asyik main Dota je, awak.. Tak tahu nak buat apa dah.. Satu hari nanti, kalau ada pertandingan, saya nak try masuk.. Main dengan kawan2.. Kawan2 ada ajak.. Ibu pun cakap okay je.. Sebab Ibu ada tengok satu tournament besar Dota.. Antarabangsa punya, live kat Astro.. Dah lepas dah.. Awal bulan Ogos baru2 ni.. Jadi, kawan2 saya suruh berlatih.. Saya ada main Rank Match.. Rank Match ni, nak tengok laa, dengan cara permainan saya ni, berapa ranking yang saya dapat.. Kena main 10 game.. Susah.. Ranking dia, lagi tinggi, lagi bagus.. Kawan saya, ada dapat 2k, 3k, 4k.. Saya lak, tak sampai 1k.. So, saya kena banyak berlatih lagi laa.. Hmm..

Dah pukul 1.30 a.m... Ni je masa yang saya agak free.. Saya main Dota, dalam 2-3 game camtu, saya akan online.. And typing blog, of course..

Awak.. Sepanjang saya menaip ni, saya dengar lagu2 blog awak.. Then, saya dengar satu lagu je sekarang.. Duk repeat lagu sama je.. Ulang2.. Awak rasa, Lagu apa? Klu dia? Lagu dia 'ulang2'.. Get it? Hehe..

Kepada pembaca - pembaca yang ada, termasuk awak, saya mintak maaf andai ada tersalah typo.. Saya cuba sebaik mungkin untuk menaip tanpa lihat skrin banyak kali.. Saje berlatih.. Thrilling jugak tengok orang typing kat keyboard laju - laju.. Huhu..

#SalamCintaDariTimur

.451241.

1 comment: